A partir de la teva fitxa el sistema et recomanarà les professions ideals

Registra't
 

Clica sobre els perfils per veure'n més informació.

La informació continguda als perfils ha tingut en compte les següents fonts:
  • Classificació Catalana d’Ocupacions, Fitxes ocupacionals (Barcelona Activa).
  • List of regulated professions del Ministeri Danès d’Educació Superior.
  • Llistat de Professione Regolamentate de l’INAPP (Istituto Nazionale per l’Analisi delle Politiche Pubbliche).
Desa com a PDF Comparteix

Professor/a de música

Categoria: Educació i formació \ Ensenyaments reglats

Descripció

Hi ha tres tipus de professors/es: els/les que ensenyen música (en un nivell introductori) dins el sistema educatiu general; aquells/es que imparteixen tutories sobre teoria, instruments o veu i aquells/es que exerceixen la seva professió en institucions/centres especialitzats.


Finalment, cal tenir en compte que els/les professors/es de música donen classes a persones de totes les edats i en tots els nivells, tot i que el més habitual és tenir un alumnat que en el 85% dels casos és menor de 18 anys.

Tasques

  • Planifica les lliçons individuals i els esquemes de treball de l'alumnat, desenvolupa el coneixement de materials i repertori per a cada estudiant en diferents nivells de la seva educació musical. En aquest sentit, és molt important la dedicació a hores no lectives de la seva jornada de treball, que ha de destinar a desenvolupar aquestes activitats.
  • Imparteix classes individuals o en grup, que poden durar des d'un quart d'hora fins una hora, generalment incorporant elements de cultura musical general, com teoria i història de la música, com també tècnica i interpretació instrumental.
  • Prepara a l'alumnat per a les presentacions, els exàmens, audicions i festivals.
  • Amplia la seva formació musical aprenent quin tipus de música escolten el seu alumnat, estudiant altres estils musicals i desenvolupant les pròpies habilitats musicals.
  • Parla amb els/les pares/mares de l'alumnat sobre el progrés que fan els/les nens/es, o parla amb els/les alumnes sobre els seus progressos.
  • Treballa amb grups específics, per ajudar-los en qüestions musicals.
  • Aprèn la utilització de les noves tecnologies, actualitzant el seu coneixement en l'ús de les noves eines informàtiques com Sibelius.
  • Millora la seva tècnica sobre el instrument de la seva especialitat.

Requisits minims

Les necessitats formatives depenen de si la formació que s'ofereix és d'introducció a la música (sensibilitazació i llenguatge musical) i elemental d'instruments, o bé si es tracta d'un conservatori.
  • Grau: Música
  • Grau: Educació primària (especialització música)

Consell Comarcal de la Selva Consell Comarcal de la Selva